Saadet Partisi Gölcük İlçe Başkanlığı'ndan Skandal İddia: Belediye Cami Arazilerini mi Satıyor?”
Saadet Partisi Gölcük İlçe Başkanlığı'ndan Skandal İddia: Belediye Cami Arazilerini mi Satıyor?”
Devasa Media
Saadet Partisi Gölcük İlçe Başkanı Mustafa Özsoy, haftalık basın açıklamasında Gölcük Belediyesi’nin mali durumu ve son belediye meclisi kararlarına ilişkin sert ifadeler kullandı.
Özsoy, belediyenin kötü yönetim nedeniyle ağır bir borç yükü altına girdiğini ve alınan son kararların kamu vicdanını derinden yaraladığını belirtti.
Özsoy açıklamasında, belediyenin ehliyetsiz ve liyakatsiz kadrolar tarafından yönetildiğini öne sürerek, “Gölcük Belediyesi, plansızlık ve yanlış politikalar nedeniyle adeta borç batağına saplanmıştır. Belediye iştirakleri de bu kötü yönetim anlayışının bir sonucu olarak borçlarını çeviremez hale gelmiş, bu nedenle sürekli olarak varlık satışı yapmak zorunda bırakılmıştır” dedi.
Son belediye meclisi toplantısında ortaya çıkan kararların vahametini gözler önüne serdiğini ifade eden Özsoy, Merkez Mahallesi’nde bulunan ve Gölcük Merkez Camii’nin minarelerini de kapsayan 560 metrekarelik alanın (ada no: 56, parsel no: 20), Değirmendere de bulunan bir okula ait 8.096 metrekarelik arazinin (239 ada, 1 parsel), İhsaniye Mahallesi’ndeki 513 metrekarelik cami alanının (836 ada, 1 parsel), Değirmendere’deki 1.646 metrekarelik başka bir cami arazisinin ve Halıdere’de yer alan tarihi Eski Yalı Camii’nin bulunduğu 265 metrekarelik alanın (123/1 parsel) Hazine’ye devredilmesinin istendiğini söyledi.
Söz konusu cami alanlarının bir kısmının vakıf malı olduğuna ve tamamının büyük ölçüde vatandaşların bağışları ve hayır paralarıyla inşa edildiğine dikkat çeken Özsoy, bu tür tasarrufların sadece idari değil, aynı zamanda dini, etik ve hukuki açıdan da ciddi tartışmalar doğurduğunu vurguladı. “Milletin alın teriyle, hayır niyetiyle ortaya koyduğu değerlerin bu şekilde tasarrufa konu edilmesi kabul edilemez” ifadelerini kullandı.
Bu gelişmelere tepki gösteren Özsoy, “Buradan Sayın Belediye Başkanı’na soruyorum: Siz cami mi satıyorsunuz?” dedi. Belediyenin bu işlemleri borçtan kurtulma gerekçesiyle savunmasının hukuki ve etik açıdan tartışmalı olduğunu dile getiren Özsoy, “Eğer ‘sadece devir yapıyoruz, cami satmıyoruz’ deniyorsa, bu bir hülle ile kamuyu zarara uğratmak değil midir?” diye konuştu.
Belediyenin borçlarını neden ödeyemediğini sorgulayan Özsoy, mali yönetimde ciddi zaaflar bulunduğunu belirterek, “Belediye Hazine’ye olan borcunu ödemezken vatandaştan vergi talep etmesi nasıl izah edilecektir?” dedi.
Açıklamasının sonunda belediye yönetimine çağrıda bulunan Özsoy, “Artık sorumluluk alan makamlardan hesabını soracak mısınız? Bu yanlış yönetim anlayışına son verecek misiniz?” diyerek sözlerini tamamladı.
Gölcük’te kamuoyu, söz konusu iddialar ve belediyeden gelecek açıklamalara odaklanmış durumda.
Etiketler
Bu haberi yazan
Devasa Media
Genel Yayın Yönetmeni.
İlgili Haberler
Bakan Kurum Kocaeli’den Mesaj Verdi: “Depreme Karşı En Güçlü Adım Kentsel Dönüşüm”
1 gün önce
Saadet Partisi ve DEVA Partisi'nden Kocaeli’de “Türkiye Buluşması”
1 gün önce
Darıca’da 1. Birlik Buluşması Coşkuyla Gerçekleşti
1 gün önce
Ömer Uçar’dan Kocaeli’deki Basın Krizine Sert Çıkış: “Gazetecilerin Engellenmesi Demokrasiye Zarar Verir”
1 gün önce
Silivri Belediyesi'nden Bora Balcıoğlu Sürecine İlişkin Basın Açıklaması
2 gün önce
